logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Türk Halk Şiiri

Soru 1:

Hangisi XVIII. yüzyıl âşıklarından biri değildir?

Soru 2:

Cönkler için “Türk kültürünün tapusudur; bize ait kültürün atalarımız tarafından adımıza tescil edilmiş belgeleridir” yorumu aşağıdakilerden kime aittir?

Soru 3:

Aruzun recez bahrinde olan ve beş heceye denk düşen müstefilâtün müstefilâtün müstefilâtün müstefilâtün kalıbıyla yazılmış şiirlere ne ad verilir?

Soru 4:

Aşağıdakilerden hangisi Aşık Murat Çobanoğlu’nun yetişmesinde babası hariç etkisi olan aşıklar arasında yer almaz?

Soru 5:

İlâhî tarzında oldukça başarılı olmuş ve şöhreti Anadolu sınırlarını aşmış Kırım, Kazan, Taşkent ve Özbek Türkleri arasında tanınan XV yy da aruz vezniyle; kaside, gazel, mesnevi, gibi klâsik nazım şekilleri ile tasavvufî şiirler söylemiş şair aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 6:

Aşağıdaki kaynaklardan hangisinde Yunus Emre'nin biyografisi ile ilgili bilgi bulunmaz?

Soru 7:

Aşağıdaki şairlerden hangisi XVI. yüzyıl aşıklarındandır?

Soru 8:

Ömer Rûşeî'nin Hz Peygamber ve ashabının başından geçen ibret verici olaylar, evliya menkıbeleri, çeşitli hikayelerin daima tasavvufî bir yorumla anlatılması hangi eserinde bulunmaktadır?

Soru 9:

“XVIII. yüzyıl Türkmenistan’ında yaşayan gerçek anlamda bir Ahmed Yesevî ve Yunus Emre takipçisi olduğu görülür. Çünkü üçünün de beslendiği kaynak Kur’an ve hadislerdir. İslam dininin itikat, ibadet ve ahlakî umdelerini eserlerinde, tıpkı Yunus Emre gibi dantel dantel işlemiştir. Böylece O, XVIII. yüzyılda Türkmenistan’da, bir Yunus ekolünün temsilcisi ve Dini Tasavvufî Türk Edebiyatının da mümtaz şahsiyeti olmuştur.” Yukarıda sözü edilen şair aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 10:

Aşağıdakilerden hangisi âşık edebiyatı temsilcilerinin aşık olma şekillerinden değildir?

Soru 11:

Âşıkların çağdaşı oldukları diğer âşıkların mahlaslarına ve bazı özelliklerine yer verdikleri şiir türü hangisidir?

Soru 12:

İstanbul’dan Aydos’a gelip yerleşen Mustafa efendinin oğlu olan, eserlerinde tasavvufun temel unsuru olan vahdet-i vücûd meselesini açıklayan, Rûhu’l-Mesnevî, Şerh-i Bostan, Kitabü’l-Necat ve Divânı gibi bazı eserleri olan muatsavvıf aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 13:

“Celvetiye” tarikatının kurucusu aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 14:

Aşağıdakilerden hangisi  Orta Asya’da Dini^-Tasavvufi^ Türk Edebiyatının ilk  temsilcileri arasında sayılmaz?

Soru 15:

Âşık şiirinin özelliklerine ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

Soru 16:

Aşağıdakilerden hangisi “nazım birimi sayısı” anlamına gelen kelimedir?

Soru 17:

Osmanlı-Türk Devleti'nin XV. asrı sosyal hayat ve nizamıyla muhte­şem bir yapıya bürünen aynı zamanda Fatih'i yetiştiren büyük bir mutasavvıfın da yaşadığı döneme ne ad verilir?

Soru 18:

Daha çok dini-tasavvufi Türk halk şairleri için iyi bir kaynak olan ve başta Yunus Emre olmak üzere Hacı Bayram Veli, Hacı Bektaş Veli gibi şairleri öne çıkaran yazılı kaynaklar aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 19:

Aşağıdakilerden hangisi ninnilerin şekil/yapı ve tür özelliklerinden biri değildir?

Soru 20:

Aşık şiirinde aşağıda verilmiş türlerden hangisi "Heceli Nazım Türleri" başlığı altında yer almaktadır?