logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Seçmeli Ara Sınav - Türk Edebiyatının Mitolojik Kaynakları

Soru 1:

Altay Türkleri arasında yaygın olarak kabul edilen yaratıcı tanrı olarak kabul edilen "Ülgen" ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?

Soru 2:

Aşağıdakilerden hangisi Türk mitolojisinde kainatı oluşturan unsurlardan biri değildir?

Soru 3:

Aşağıdakilerden hangisi, halk biliminin özelliklerinden biridir?

Soru 4:

Kitâbî veya resmî dinde olmayan, halk dininde bulunup resmî dine göre yanlış ve boş inanç olan inanış ve uygulamalara ne ad verilir?

Soru 5:

Etiyolojik ne demektir?

Soru 6:

Türk mitolojosinin en erken döneminin mitoloji modeli nedir?

Soru 7:

İran mitolojisinde, İmşâspendler “ölümsüz kutsallar”, “ölümsüz temizler” anlamlarını ifade eder. Terim olarak da, Mazdeizm’in en büyük melekleridir. Anlatılara göre sayıları, altı ve yedi olarak değişir. Buna göre, manevî dünyada Ahura Mazda’nın doğruluk, temizlik ve kutsallığının simgesi, maddi evrende ise, yerküredeki bütün ateşlerin sorumlusu olan melek kimdir?

Soru 8:

Mitlerdeki kahramanlar ve kişiler kimlerdir?

Soru 9:

Altay Türklerinin kıyamet anlatılarında geçen Ülgen (iyi ruhlar) ile Erlik’in (kötü ruhlar) yerine İran mitolojisinde aşağıdaki ikililerden hangisi yer alır?

Soru 10:

Türk köken mitleri arasında en eski yaratılış miti aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 11:

Türk mitolojisinin anaerkil döneminde yaratıcı, yaşatıcı en üstün gücün adı nedir?

Soru 12:

Mitin icrası esnasında oluşabilecek kötü tesirlerden korunmak ve kurtulmak için yapılanlar arasında seçeneklerden hangisi yer almaz?

Soru 13:

Türk köken mitleri arasında en eski yaratılış miti hangisidir?

Soru 14:

Aşağıdakilerden hangisi, Türk mitolojisinde kurganlarda ölüye sunulan ve mezara konulan nesnelerin kırılmasının nedeni olabilir?

Soru 15:

Türk boylarında yağmur, kar yağdırdığına ve fırtına çıkardığına inanılan taş aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 16:

Aşağıdakilerden hangisi İran mitolojisinde bir dağdır?

Soru 17:

"..............., insan düşüncesinin en erken dönemlerinde, insanların doğal çevrelerindeki, canlı-cansız her şeyin canlı bir ruhu ve buna bağlı bir bilinç hali olduğuna inanmalarıdır." Bu cümlede boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Soru 18:

Anaerkil dönemdeki yaratıcı tanrıçaya ne ad verilir?

Soru 19:

Türk mitolojisinde tabiatı oluşturan cansız varlıkların ‘sahip’ anlamında ‘iye’ olarak adlandırılmasının nedeni nedir?

Soru 20:

Aşağıdakilerden hangisi Zerdüşt dini önderi, ateşe tapan anlamındadır?