logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Türk Düşünce Tarihi

Soru 1:

Gazzâlî ilimleri kaç grupta değerlendirmiştir?

Soru 2:

İslâm düşünce tarihçileri tarafından ilk İslâm filozofu olarak kabul edilen filozof aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 3:

Felsefeye karşı en sert eleştirilerinin kaynağı olarak görülen Tehâfütü’l-Felâsife isimli eseri yazan ve böylece de Tehâfüt geleneği başlatan kimdir?

Soru 4:

Asabiyet kavramı aşağıdakilerden hangisiyle tanımlanabilir?

Soru 5:

Yabancı eserlerin Arapça’ya tercüme girişimi ilk kez aşağıdakilerden hangisi zamanında olmuştur?

Soru 6:

Felsefeyi “Ruhun, ilim ve amelle terbiye edilmesidir.” diyerek tanımlayan kişi kimdir?

Soru 7:

Kayserili Davud zaman anlayışını hangi eserinde dile getirmiştir?

Soru 8:

“İslâm’ın Vaat Ettikleri” adlı eserin yazarı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 9:

"Felsefe, sanat eseri olarak varlıklar üzerine düşünme ve Yapıcı (es-Sani )yı tanımadır.” şeklinde bir İslami Felsefe tanımlaması yapan filozof aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 10:

Aşağıdakilerden hangisi inanma eyleminin temel özelliklerinden biri değildir?

Soru 11:

Guillaume d’Auvergne eserlerinde hangi filozofa “Asil filozof” demistir?

Soru 12:

“Dilleri dünyaya ve varlığa yönelik perspektifler gibi ele alırsak, bu durumda İslâm düşüncesinin içinde doğduğu ve geliştiği dillere nispetle gerçekliği farklı açılardan görme, algılama, düşünme ve ona yaklaşma imkânlarına kavuşuruz” diyen alman filozof kimdir?

Soru 13:

Osmanlı düşüncesindeki sentezleme çabası, hangi temel yöntemi izlemiştir?

Soru 14:

Geldiğimiz noktada Osmanlı düşünürlerinin temelde bir mimar anlayışıyla hareket ettiklerini görebiliriz. Bu anlayışın en önemli kaygısı ‘estetik’tir. Osmanlı düşünürleri için ihtiyaç duydukları estetik ahenk eşleştirmelerinden hangisi doğrudur?

Soru 15:

Aristocu çizgiye yakın durarak bilginin kaynağının duyular olduğunusavunan ve Platon’un “doğuştan bilgi” teorisini reddeden İslami düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 16:

Osmanlı'nın İznik'teki ilk medresesinde uzun süre müderrislik yapan ve vahdet-i vücudçu olan Osmanlı düşünürü aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 17:

Aşağıdakilerden hangisi İslam düşüncesine, eserlerinin Arapça çevirileriyle doğrudan kaynaklık eden filozoflardan biri değildir?

Soru 18:

Aşağıdakilerden hangisi şehirli yaşamın temel özelliklerinden biridir?

Soru 19:

Aşağıdakilerden hangisi İbn Rüşd’ün kullanmış olduğu yorum tekniklerinden biri değildir?

Soru 20:

Gazzâlî'nin Makâsıt'ında "akıl ve dinle çelişmeyen, inkârı imkansız"  şeklinde tanımladığı felsefi ilim aşağıdakilerden hangisidir?