logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Türk Düşünce Tarihi

Soru 1:

Aşağıdakilerden hangisi Kindi’nin Latinceye çevrilen bir eseri değildir?

Soru 2:

“Ruhların ittisali teorisi” hangi filozofun görüşüdür?

Soru 3:

XI. yüzyıl sonrasında bazı Hıristiyanlar ve Batı’da yaşayan Yahudiler tarafından benimsenen hangi düşünce kilise çevrelerinin dışında etkili olmaya ve Hıristiyan dogmasına ağır bir darbe indirmeye başlamıştır?

Soru 4:

Aşağıdakilerden hangisi İbn Haldun’a göre göçebe yaşamın temel özelliklerinden biridir?

Soru 5:

Ümran ilmin konusu aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 6:

Aşağıdakilerden hangisi inanma eyleminin temel özelliklerinden biri değildir?

Soru 7:

Felsefeyi dinle savunanlar grubunu kimler temsil etmektedir?

Soru 8:

Farabi’nin bilgi teorisine göre insanın hem kendini bilmesi hem de soyutlama yapabilmesi aklın hangi aşamasında mümkündür?

Soru 9:

Rippol’da ilk tercüme bürosunu açan papa kimdir?

Soru 10:

İbn Haldun felsefi bilimleri kaç kısımda toplamıştır?

Soru 11:

Aşağıdakilerden hangisi ilk  olarak Müslüman bilginlerin eserlerini Latinceye çevirtmeye başlayan papadır?

Soru 12:

Gazzâlî ilimleri kaç grupta değerlendirmiştir?

Soru 13:

Tabiattan başlayıp en son gaye olan Tanrı’ya kadar varlığın gayesini araştıran felsefe sistemi hangi anlayışa sahiptir?

Soru 14:

İbn Sina’nın La Logique d’Avicenne adıyla Fransızcaya çevrilen eseri aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 15:

Aşağıdaki gruplardan hangisi Peygamberin ölümünden sonra halifenin kim olacağının dinen vahiyle belirlendiğini iddia etmiştir?

Soru 16:

Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Dönemi’nde Sosyolojik pozitivist yaklaşımı temsil eden düşünürlerden birisidir?

Soru 17:

Aşağıdakilerden hangisi Harun Reşid’in ona mekanik bir çalar saat göndermesiyle Batı’da İslâm bilimine karşı hayranlık yaratılmasına yol açan kişidir?

Soru 18:

Allah’ın düzenine uyum sağlayarak beşeri alanı düzenleyebilme faaliyetine ne denir?

Soru 19:

Abduh hangisinin imanı zayıflatmayıp aksine güçlendireceğine ve düşünme sanatı ve bilimi olan mantığın değerini tam olarak kavramanın İslâm kelâmı için zorunlu olduğuna dikkat çekmiştir?

Soru 20:

Aşağıdakilerden hangisi İbn Sînâ'nın nefs ile ilgili tanımlarından biri değildir?