logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Eğlence Pazarlaması

Soru 1:

Televizyonun hangi işlevi beceri, uğraş alanı, tutum ve fikir değişikliği yaratmaya yöneliktir?

Soru 2:

Aşağıdakilerden hangisi pazarlamanın müzecilik alanına girmesinin sebeplerinden birisidir?

Soru 3:

1972 yılında satışa sunulan ve televizyona bağlanabilen ilk oyun aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 4:

Aşağıdakilerden hangisi insanların sanal topluluklara katılımını etkileyen nedenlerden biri değildir?

Soru 5:

Aşağıdaki hazcı güdülerden hangisi internet tüketicilerin yeni şeyler ile karşılaşmasını/keşfetmesini içermektedir?

Soru 6:

Aşağıdakilerden hangisi rekreasyonel tüketici kimliğini doğru ifade etmiştir?

Soru 7:

News Corp. ne tür bir dağıtım kanalıdır?

Soru 8:

Aşağıdakilerden hangisi tüketicilerin iznine bağlı olarak işletmelerin e-posta göndererek tüketicilere yönelik olarak tutundurma faaliyetleri sürdürmesi anlamına gelen pazarlama uygulamasıdır?

Soru 9:

İnsanların sahip olduğu yaratıcılığın en üst mertebesi ve az sayıda yetenekli insanın yaptığı işe ne ad verilir?

Soru 10:

İnternetin temel faydalarından önde geleni aşağıdakilerden hangisidir ?

Soru 11:

Spor pazarlamasının 1971 yılında hızlı bir biçimde gelişmesine hangi olay neden olmuştur?

Soru 12:

Aşağıdakilerden hangisi insanların bilgisayar ve elektronik oyunları oynamasındaki kişisel duygu ve isteklerden biri değildir?

Soru 13:

I. Bir toplumun sanatına bakarak o toplumun nasıl yaşadığına dair sonuçlara ulaşmamız mümkündür. II. Sanatçı içinde yaşadığı toplumu eserinde ifade etmektedir. III. Sanat eseri, içinde oluştuğu toplumun duyuş, düşünüş biçimini ve geçmişini yansıtır. IV. Sanat yalnızca kültürden beslenmekle kalmaz, aynı zamanda kültürü de besleyen bir yapıya sahiptir. Yukarıdaki ifadelerden sanatla ilgili olarak doğru olan hangi/ hangileridir?

Soru 14:

I. Teknolojik olarak kendini yenilemesi II. Oyuncu ile bütünleşip kişiselleşmesi III. Çok kullanıcılı olması IV. Tekrar oynanabilmesi V. Ses ve görüntü efektlerinin gerçeğe yakın olması Yukarıdakilerden hangi/ hangileri bilgisayar ve video oyunlarının özelliklerindendir?

Soru 15:

Tüketicilerin işletme mesajını arkadaşlarına, ailesine ve meslektaşlarına iletmesinin sağlanması olarak ifade edilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 16:

Bireyin toplumun bir üyesi olarak, iletişim kurmasına, belirli davranışları ve olayları yorumlamasına ve değerlendirmesine yardımcı olan değerler, fikirler ve semboller dizisine ne ad verilir?

Soru 17:

Aşağıdakilerden hangisi spor endüstrisi içine dahil edilmesi gereken unsurlar arasındadır?

Soru 18:

Pine ve Gilmore'ın önerdikleri deneyim kuramına göre aşağıdakilerden hangisi tüketim alanlarından biri değildir?

Soru 19:

Aşağıdakilerden hangisi internetin insanlar üzerindeki olumlu etkilerinden biridir ?

Soru 20:

Bilgisayar ve video oyunun üretim sürecinde aşağıdakilerden hangisi yer almaz?