logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Hareketli Görüntünün Tarihi

Soru 1:

Filmin videodan en önemli üstünlüğü aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 2:

Fransız bilim adamı Etienne-Jules Marey (1830-1904), Muybridge’in çalışmalarından yola çıkarak fotoğraf tekniği üzerinde yeni bir aygıt geliştirdi. Bu aygıtın adı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 3:

Aşağıdakilerden filmlerden hangisi George Meliés’in sinema tarihinde ilk özel efekt uygulamalarını kullandığı filmdir?

Soru 4:

Çarpıcı Kurgu adı verilen sinemadaki yeni tekniğin ilk kullanıcısı Rus sinema yönetmeni Sergei Mikhailovich Eisenstein, hangi filminde bu yöntemi kullanmıştır ?

Soru 5:

Aşağıdakilerden hangisi Melies tarafından geliştirilen ve günümüzde hâlen kullanılan sinema tekniklerinden biridir?

Soru 6:

Aşağıdakilerden hangisi CMYK renklerinden biri değildir?

Soru 7:

Aşağıdaki gelişmelerden hangisi web 2.0 teknolojisinin getirdiği yeni olanaklardan biri değildir?

Soru 8:

Bir televizyon sistemini oluşturan ana bölümler ve sıralaması için aşağıdaki seçeneklerden hangisi doğru verilmiştir?

Soru 9:

Aşağıdakilerden hangisi video sanatını başlatan hareket olarak bilinmektedir?

Soru 10:

Kamera hareketlerini, filmdeki aksiyon ve sahnenin duygusal etkisini arttırmak, hareketi kurguyla destekleyerek filmin temposunu arttırarak seyircinin heyecanlanmasını sağlayan ilk yönetmen kimdir?

Soru 11:

Edwin S. Porter (1870-1941), tesadüfi sayılabilecek bir gelişmenin sonucunda sinema estetiğine yön veren bir öncü olmuştur. Bu öncü hangi millettendir?

Soru 12:

İlk televizyon yayınları hangi ülkede yapılmıştır?

Soru 13:

Aşağıdakilerden hangisi “Hareketli Optik Oyuncaklar ” arasında yer almaz?

Soru 14:

Aşağıdaki yönetmen ve film eşleştirmelerinden hangisi sinemada gerçekçi yaklaşımın ilk örneklerindendir?

Soru 15:

Stopmotion nedir?

Soru 16:

İletişim süreci ve küresel teknolojilerin ortaya çıkardığı terminal yurttaşlığı kavramı neyin eleştirisi sonucunda ortaya atılmıştır?

Soru 17:

Dada bakış açısı ile daha önce sanatın bünyesinde yeri olmayan “hazır nesne” kavramını sanatın içine sokan sanatçı kimdir?

Soru 18:

Aşağıdaki bilgilerden hangisi Massey ile Levy’nin etkileşimlilik tanımı içinde değildir?

Soru 19:

Soyut dışavurumculuğun biçime ve duyguya verdiği aşırı öneme bir tepki olarak hareket eden, nesnenin nesne olma özelliğine dikkat çeken sanat akımı aşağıdakilerden hangisidir?