logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Kelam'A Giriş

Soru 1:

Gazzâlî’nin hangi eserinde İslâm felsefecilerinin görüşlerinin kapsamlı bir eleştirisi yapılmıştır?

Soru 2:

Hangisi yeni kelâm ilmi dönemi eserleri özelliği değildir?

Soru 3:

Allah’ın var olması, yok olmasının düşünülememesi Allah’ın hangi sıfatıdır?

Soru 4:

Aşağıdakilerden hangisi tercüme hareketleri sonucunda felsefî düşünceden en çok etkilenen ve Faydalanan ekoldür?

Soru 5:

El-Fıkhü’l-ekber neden kelâmî usul ve üslubun erken dönem habercisi niteliğini hak eden bir eserdir?

Soru 6:

Bilgiyi teorik olarak ele alan ilk eser olan Kitâbü’t-tevhîd’i kime aittir?

Soru 7:

Aşağıdakilerden hangisi yeni ilm-i kelâmın öncülerinden değildir?

Soru 8:

Aşağıdakilerden hangisi Yeni kelâm hareketinin Hindistan kıtasındaki asıl teorisyeni olarak bilinen ve İlmu’l-kelâm, İlm-i Kelâm-ı Cedid, Nedvetü’l- ulemâ eserlerinin sahibidir?

Soru 9:

Aşağıdakilerden hangisi Hint alt kıtasında kelâm ilminde yenilik ihtiyacını ilk dile getiren kişi olarak bilinir?

Soru 10:

Felsefileşmiş kelâm kiminle başlamış ve devam etmiştir?

Soru 11:

Kitâbü’t-tevhîd eserinde Kazâ ve kader konusu kaçıncı bölümde yer almıştır?

Soru 12:

Kelam ilmi için bilginin değeri ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır ?

Soru 13:

Felsefe ve Kelâm ilimlerinin temelde ayrıldığı nokta aşağıdaki seçeneklerden hangisinde ifade edilmiştir?

Soru 14:

Allah’ın selbî sıfatlarından Kıyâm bi nefsihî’nin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 15:

Aşağıdakilerden hangisi Ebû Hanîfe’ nin itikadî meseleleri incelediği eserlerinden biri değildir?

Soru 16:

I. Toplum bilimleri ve diğer insan bilimlerinin ulaştığı sonuçlardan, özellikle fert ve kitle psikolojisinden, sosyolojiden, tarihden istifade etmek, kelâm ilmi için elzemdir. II. Kelâm ile insan ve toplum bilimleri, işin tabiatı gereği birbirleriyle yakından ilgilidir. Çünkü akâide dair meselelerin kaynağı ilahî ise de onların üzerinde gerçekleştiği ve bu meseleleri konu edinen insanın bizzat kendisidir. III. İtikat ve inanç insanın bilincinde ve toplumun vicdanında yaşar. Bu bakımdan inanç konuları aynı zamanda insanî ve toplumsal konulardır. Bu bağlamda sosyal ve beşeri bilimler ile yakından ilişkilidir.IV. Kelâm ilmi, amacını gerçekleştirmede başarılı olabilmesi için insanî ve toplumsal olguya, sosyal olaylara ve onları etkileyen unsur ve dinamiklere dikkat etmek, onları anlamak, onlardan yararlanmak zorundadır. Yukarıdakilerden hangileri Kelâm ve Sosyal-Beşerî İlimler arasındaki ilişkiyi doğru şekilde tanımlar?

Soru 17:

Felsefî kelâmı tam anlamıyla başlatan isim olarak kabul edilen ve el-Muhassal, el-Metâlibü’l-âliye ve Kitâbü’l-erbaîn eserlerine sahip olan Kelâmcı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 18:

Aşağıdakilerden hangisi el-İrşâd’ın kapsadığı konulardan biri değildir ?

Soru 19:

I. Ebû Hanîfe tarafından yazılmıştır. II. Konular ayrıntılı bir biçimde tartışılarak delillere de yer verilmiştir. III. Sahabe devrindeki şartların değiştiğini müşahede etmiştir IV. Sünnî kelâmın teşekkülünden çok daha erken bir dönemde kaleme alınmıştır. El-Fıkhü’l-ekber eseri ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden doğru olanlar aşağıdaki seçeneklerin hangisinde tam ve bir arada verilmiştir?

Soru 20:

Üss-i İslâm: Hakâik-i İslâmiyye’ye Müstenid Yeni Akâid isimli eserin konusu aşağıdakilerden hangisidir?