logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Din Psikolojisi

Soru 1:

İnanç esaslarındaki farklılıklara rağmen dinlerin üzerinde temellendiği ortak alanlar aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?

Soru 2:

Psikolojik düşüncedeki Tanrı kavramı ile Tanrı tasavvuru arasında ayırım aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?

Soru 3:

I. Entelektüel tip II. Mistik tip III. Duygusal tip IV. Yeniden uyanış tipi V. Cebrî tip Yukarıdakilerden hangisi/hangileri, din değiştirme tipleri arasında yer alır?

Soru 4:

Namaz kılan insan alnını yere koymakta ve Allah’ın yüceliğini kabul ederek O’nun karşısında güçsüz olduğunu gerek ifadeleri ile gerekse hareketleri ile dile getirmektedir. Böylece kendi gücünün ne kadar sınırlı olduğunu fark etmekte, eksikliklerini ve zayıf yönlerini görebilmektedir. Yukarıda ki cümlelerden yola çıkarak namaz ibadeti kişinin hangi duygularını besler ?

Soru 5:

“Esmâü’l-hüsnâ” ne demektir?

Soru 6:

Aşağıdakilerden hangisi din değişiminin bir sonucu olarak gösterilemez?

Soru 7:

Aşağıdakilerden hangisi dış güdümlü ve iç güdümlü dindarlığın arasındaki farklılıklardan birini ifade etmektedir?

Soru 8:

Hangi gelişim döneminde dindarlığın temel özelliklerinden biri “Düşünmeden kabul” olarak düşünülmektedir?

Soru 9:

Bilimsel açıdan incelenmesinin mümkün olmaması Dinin çok yönlü, çok boyutlu bir gerçeklik olması ve basit hiçbir unsura indirgenmeye imkân vermemesi Dinin kişisel anlayış ve eğilimler doğrultusunda bir sınırlılık içerisinde görülmüş olması Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri din kavramının tanımlanmasındaki zorluğun nedenlerindendir?

Soru 10:

Bazı dinlerdeki günah öğretisi sonucu dindar bireyler cezalandırılma korkusu yaşayabilmektedir. Bu durumun özellikle aşağıdakilerden hangisi üzerinde olumsuz etki yaratması beklenir?

Soru 11:

I. Kişisel bilgi II. Deneyim III. Dini yapı IV. Ekonomik durum yukarıda verilenlerden hangileri cinsiyet değişkenin dindarlıkla ilişkisi için belirleyicilerdir ?

Soru 12:

I. Dini inançları eyleme dönüştürerek toplumsal paylaşımın konusu haline getirirler. II. Dindarlığın toplumsal boyutunu oluştururlar. III. Dini ritüeller salt ibadet ya da dinî pratikle özdeşleştirilemeyecek kadar geniş bir kavramsal içeriğe sahiptir. IV. Dinî ritüeller inanca toplumsal bir boyut katmaktadır. V. İnanan insanlar, dinî inanç ve duygularını topluca, bir arada törensel biçimde ortaya koyma eğilimlerine cevap verirler. Yukarıdakilerden hangisi/hangileri dini ritüellerin özellikleri arasında sayılabilir?

Soru 13:

aşağıdakilerden hangisi din değiştirme süreçlerinden biridir?

Soru 14:

Biyolojik temeli esas alan görüşe göre imanın kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 15:

I. Tanrı ile ilişkimize aracılık eden geçiş nesneleri olarak işlev görür. II. Tanrı tasavvurları olay ve şartlara ilişkin algıların yapılanmasına katkıda bulunur. III. Varoluşsal endişe, ya Tanrıyla ilişkinin benliği destekleyen huzuruyla iyileştirilir. IV. Beklentileri renklendirir ve hayat şartlarının sonuçlarını etkiler. V. Tanrı tasavvuru, bütün bu çaresizlik, yetersizlik ve tehditlerin üstesinden gelmeyi, onlarla başa çıkmayı kolaylaştırıcı veya bunları telafi edici bir işlev görebilir. Yukarıda yer alan bilgilerden hangisi Tanrı tasavvurunun özellikleri arasında gösterilebilir?

Soru 16:

Aşağıdakilerden hangisi imanın psikolojik kaynaklarından birisi değildir?

Soru 17:

Bireyin Allah tarafından kendisine kendi sorunlarıyla başa çıkma yeteneğini verdiğine inanılan dini başa çıkma yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 18:

Dinin ergenlik döneminde günahkârlık duygusunun hafifletilmesi, güvenlik ve hayat felsefesi ihtiyaçlarının karşılanmasında özellikle faydalı olduğunu savunan araştırmacı/araştırmacılar aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 19:

Sosyal normlara bağlılık çerçevesinde gelişen ve dine içselleştirilmiş bir yaşam ve dünya görüşü olmaktan ziyade bir amaca götüren araç gözüyle yaklaşan din anlayışı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 20:

Çoğunlukla dinî geleneklere bağlı olarak tarif edilen ve içeriği kutsal metinlere göre belirlenen inanç kavramını, insanın temel dinamik güven tecrübesi olarak tanımlayıp yorumlayan kuramcı kimdir?