logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - İslam Mezhepleri Tarihi

Soru 1:

Aşağıdakilerden hangisi, Gaybet-i Suğrâ Dönemi ile Gaybet-i Kübrâ Dönemi arasındaki ayırt edici özelliklerden biridir?

Soru 2:

İmâmiyye Şîası’na göre halen gaybet halinde bulunan, fakat gelecekte mehdî olarak ortaya çıkıp dünyada adil bir düzen kuracağına inanılan on ikinci imam, aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 3:

Nusayrî toplumunun günümüzde yaşadığı ülkeler aşağıdakilerden hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?

Soru 4:

I. Küleynî II. Şeyh Müfîd III. Şeyh Sadûk IV. Şeyh Murtazâ Ensârî V. Tûsî Yukarıdaki alimlerden hangileri Kütüb-ü Erba‘a’yı telif eden alimler arasında yer almaktadır?

Soru 5:

Aşağıdakilerden hangisi İmamiyye meshebini ifade etmek için kullanılmamıştır?

Soru 6:

Aşağıdakilerin hangisi zamanında İmâmiyye Şîası, ilk defa akidelerini serbest bir şekilde yazmak ve yaymak imkanını elde etmiştir?

Soru 7:

Aşağıdakilerden hangisi İmamiye'ye göre Mehdi'nin gayretinin gerekçelerinden değildir?

Soru 8:

Sefir Naib Vekil Dai Yukarıdakilerden hangisi küçük gaybet döneminde imamla toplum arasında irtibat kuran kişilere verilen isimdir?

Soru 9:

On iki imamın her birinin isimleriyle anıldığı ilk rivayetin yer aldığı Tefsîr, hangi alime aittir?

Soru 10:

Aşağıdakilerden hangisi Nusayrilik’te kutlanan bayramlardan biri değildir?

Soru 11:

Ulema'nın gücünü sınırlayan ve Ulema'yı en çok rahatsız eden olaylardan biri olarak Şia tarihinde yer alan yaşantı aşağıdaki şıkların hangisinde verilmiştir?

Soru 12:

Aşağıdakilerden hangisi mezhepler tarihi araştırmacılarının ele alacağı konular arasında yer almaz ?

Soru 13:

Nusayrîliğe göre Tanrı daha önce altı kez beşer olarak tezahür etmiş, yedincisi Hz. Ali'de gerçekleşmiştir. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan birisidir?

Soru 14:

Aligarh Mektebi’ni kim kurmuştur?

Soru 15:

Aşağıdakilerden hangisi İmamiyye Şia'sı için kullanılan isimlerden biri değildir?

Soru 16:

Aşağıdakilerden hangisi İmamiyye’ye göre tevhidin esaslarından biri değildir?

Soru 17:

Bektaşilik aşağıdan yukarıya doğru sıralandığında en alt seviyede hangisi vardır?

Soru 18:

Ahmedîliğin kurusucu Gulam Ahmed’in kendisini mecâzî anlamda bir nebi ve resul olarak tanımlamasına karşın, yeni bir şeriat getirmediğini belirtmesi aşağıdakilerden hangisine yol açmıştır?

Soru 19:

“Makâlâtü’l-fırak” teriminin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 20:

Allah’ın seçtiği kullarını, Cebrail vasıtası veya doğrudan vahiy yoluyla ilahî bir vazife ile mükellef kılmasına ne ad verilir?