logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Seçmeli Ara Sınav - Din Sosyolojisi

Soru 1:

Aşağıdakilerden hangisi “laiklik”i “sekülerleşme”den ayırır?

Soru 2:

Seçeneklerdeki eserlerden hangisi Sosyoloji ve Din Sosyolojisinin ilk klasiği olma özelliğini taşımaktadır?

Soru 3:

Eflatun, “ Kanunlar ” adlı eserinde aşağıdaki görüşlerden hangisini savunur?

Soru 4:

Ülkemizde tarihi sosyolojik açıdan ele alan ilk tarihçi aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 5:

Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet dönemi düşünürlerindendir?

Soru 6:

I. Her şeye nüfus eder. II. Sosyal bir fenomendir. III. Yerel düzeyde çalışır. Yukarıdaki cümlelerden hangisi dinin sosyolojik tanımı içinde yer alır?

Soru 7:

Hangisi Din sosyolojisinin tanımı içerisinde yer alır?

Soru 8:

Sekülerleşmeyi dinin toplumsal öneminin azalmasını ifade eden bir süreç olarak açıklayan toplumbilimci kimdir?

Soru 9:

Aşağıdakilerden hangisi büyük boy kuramlardan  evrimsel kuramla ilgilidir?

Soru 10:

I. Rasyanolizm II. Mesleki ayrışma III. Bireysellik Yukardaki maddelerden hangisi ya da hangileri inanç kaybına neden olmuştur?

Soru 11:

Halkın çoğunluğunun Müslüman olduğu, 1963 yılında çıkarılan Anayasada devletin sosyalist olduğu ve resmi dininin de İslam olduğu ilan edilen ülke hangisidir?

Soru 12:

“Din Sosyolojisi” terimini ilk defa kullanan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 13:

Din ve devlet ilişkilerini düzenleyen siyasi bir anlayış ve hukuki bir ilke olarak yorumlandığında, aşağıdakilerden hangisi laikliğin, yaygın ve belirgin özelliklerinden birisi olarak kabul edilir?

Soru 14:

Din sosyolojisi aşağıdakilerden hangisini içermez?

Soru 15:

Hangi ülkede anayasada laiklik ilkesi açıkça belirtilmeyen (laik) model uygulanmaktadır?

Soru 16:

Seçeneklerden hangisi Ziya Gökalp’in II.Meşrutiyet Dönemi’nde farklı eğilimlere işaret eden üç tarz-ı siyasetinden biridir?

Soru 17:

Dini, toplumun iktisadi hayatının bir sonucu olarak algılayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 18:

Dinin işlevsel tanımlarından biri de "ampirik olmayan normatif inanç sistemidir" bu tanım aşağıdaki düşünürlerden hangisine aittir?