logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Seçmeli Ara Sınav - Hadis

Soru 1:

Fıkhü’l-hadîs, “hadislerin mana ve maksadını anlamak ve hadislerden hareketle Hz. Peygamber’in gayesini kavramak" manasına gelir. Hadislerin anlaşılmasını ve onlardan hüküm çıkarılmasını konu edinen bu ilim dalı, .......................... tarafından “Fıkhü’l-hadîs, bu ilimlerin semeresidir. Dinin, varlığını devam ettirebilmesi de fıkhü’l-hadîse bağlıdır” diye nitelendirilir. Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Soru 2:

Hangisi Hz. Peygamber’in Kur’an’ı sadece tebliği edici değil aynı zamanda açıklayıcısı olduğunu ifade eden kavramdır?

Soru 3:

Muvatta kimin eseridir?

Soru 4:

Hakikatin ortaya çıkması için yapılan tartışmaların esaslarını inceleyen ilim dalı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 5:

“İlim”le ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

Soru 6:

Hz. Osmân’ın halîfeliği döneminde hacc-ı  temettu  ve  hacc-ı  kırâna  izin  vermemesi  kendisine  sorulunca  “Biz kimsenin sözüne dayanarak, Peygamber’in (s.a.v.) sözünü bırakacak değiliz” diyen sahabi kimdir?

Soru 7:

Naklettiği hadise muhalif hareket etmekte ısrar ettiğini gördüğü yakınına “Sana Allah Resûlü’nün bu yaptığın şeyi yasakladığını naklediyorum ve sen hâlâ yapmaya devam ediyorsun. Seninle asla konuşmayacağım'' diyen sahâbe kimdir?

Soru 8:

1907 tarihli “İlahiyatçı” isimli yağlıboya tablo kimindir?

Soru 9:

Hadis ile fıkıh arasındaki ilmi ilişkiyi gösterme noktasında Hadis âlimi el-A’meş’in (v. 148/765), Fıkıh âlimi İmam Ebû Hanîfe’ye (veya Ebû Yûsuf’a) ettiği hitap önemlidir. Aşağıdakilerden hangisinde bu hitab yer almaktadır?

Soru 10:

Allah, Kur’ân-ı Kerîm’i de tek başına kullarına göndermemiş onu hayata geçirecek ve nasıl uygulanacağını bizatihî kendi tatbikâtıyla gösterecek bir ............ göndermiştir. Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Soru 11:

Hadis usûl ilminin ilk sistematik mahsüllerinden sayılan el-Muhaddisü’l-fâsıl adlı eserinin hemen girişinde, yaşadığı coğrafyada ehl-i hadis ile ehl-i fıkhı karşı karşıya getiren dengesizliği, yani bazı râvilerin dirâyetten kopuk salt bir rivâyet, bazı fakihlerin de rivâyetten uzak salt bir dirâyet anlayışını eleştirerek söz konusu çözüm yolunu öneren hadisçi kimdir?

Soru 12:

Hangisi Müsteşriklerin Hz. Peygamber’in (s.a.v.)  sünnetinin  bağlayıcılığı  konusunu  araştırırken hadis  kaynaklarında sık sık düştüğü hatadır?

Soru 13:

Hangisi “Bir  râvinin  herhangi  bir musannif  veya  hocanın  kendi  el  yazısıyla  yazılmış  kitabını  veya  bazı hadislerini  ihtiva  eden  mecmuasını  bulup  ele  geçirmesi” anlamında kullanılan kelimedir?

Soru 14:

Aşağıdaki yazar-eserlerden hangisi fikhü’l-hadîs ilmine yönelik çalışmalar arasında değildir?

Soru 15:

Sonraki zamanlarda ve günümüzde Allah Resulüne itaat ............ ile mümkündür. boşluğa gelecek kavram/kavramlar hangisinde doğru olarak verilmiştir?

Soru 16:

Muksirûn ne demektir?

Soru 17:

Seferî namazını bulamadığından yakınan bir şahsa “Ey  kardeşim!  Biz  hiçbir  şey bilmiyorken Allah bize Muhammed’i -sallallâhü aleyhi vesellem- gönderdi. O ne yaptıysa biz de aynısını yapıyoruz” diyen sahabi kimdir?

Soru 18:

Çağımızda anlama konusundaki farklılıklar .......... dair gerekli ilmi alt yapı eksikliklerinden kaynaklanmaktadır. boşluğa gelecek kavram/kavramlar hangisinde doğru olarak verilmiştir?

Soru 19:

Sünnet için aşağıdaki kavramlardan hangisinin kullanılması yanlıştır?

Soru 20:

Hangi konuda Abdullâh b. Ömer oğluna “Ben sana Resûlullâh’tan hadis naklediyorum, sen hâlâ men edeceğini söylüyorsun” diyerek kızdığı bilinmektedir?