Emeviler yönetimlerini meşrulaştırmak için hangi inancı yaymaya çalışmışlardır?
Doğru Cevap!
Yanlış Cevap!
Doğru Cevap: C) Cebir inancı
Aşağıdakilerden hangisi Babanzade Ahmet Naim’in eserlerinden biri değildir?
Doğru Cevap: C) Kitabu'l-İfta ve'l-Kaza
Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın varlıkları yaratma tarzının yani âlemdeki düzenliliğin açığa çıkma tarzını ifade eder?
Doğru Cevap: E) Mantık
İbn Sînâ'ya göre, din felsefesinin ana konusu aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: E) Vahyin imkânı, mahiyeti ve vahiy dilinin yapısı
Aşağıdaki eserlerden hangisi Kınalızade’nin Ahlak ile ilgili felsefi eseridir?
Doğru Cevap: E) Ahlak-ı Alâ’î
Gazzâlî’nin filozoflara yönelttiği eleştirilere ilk cevap Tehâfütü’tTehâfût adlı eseri de olan hangi alimden gelmiştir?
Doğru Cevap: B) İbn Rüşd
I. İslâm düşüncesinin sürekli bir sorgulama çabası içinde olması II. İnanma ve düşünme eylemlerini aynı anda gerçekleştirme III. Farklı kültürlerden meşru ölçülerde yararlanma Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri İslâm düşüncesinin rasyonel özellikleri arasında yer almaktadır?
Doğru Cevap: A) Hepsi
Osmanlı mantıkçıları hakkında genel bilgi için okunabilecek ''Osmanlılarda Düşünce Hayatı ve Felsefe'' adlı çalışmanın yazarı kimdir?
Doğru Cevap: A) Süleyman Hayri Bolay
İbn Haldun’a göre devletin gücünü belirleyen en önemli unsur aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: D) Asabiyet
Hacmi itibariyle küçük, İslâm filozofları ve Latin skolastikleri üzerindeki etkisi bakımından önemli olan bu risâleyi Kindî, bir öğrencisinin eski Yunan filozoflarının akıl hakkında ne düşündükleri yönündeki sorusuna cevap olarak kaleme almıştır. Bu eser aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: B) Akıl Üzerine
1877 yılında âlim ünvanını ve İslâmi ilimlerin değişik sahalarında hocalık yapma yetkisini veren el-Alimiyye diplomasını alan kişi hangisidir?
Doğru Cevap: A) Muhammed Abduh
Gazzâlî’den sonra yazılan tehâfütlerin ortak amacı aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: B) Gazzâlî ile filozoflar arasındaki felsefî tartışmalara hakemlik yapmak.
Aşağıdakilerden hangisi İbn Rüşd sonrası tehâfütlerin kaleme alınmasının başlıca nedenlerinden değildir ?
Doğru Cevap: E) Aristocu seleflerine Gazzâlî’nin yönelttiği ithamların araştırılması
Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Dönemi’nde Materyalist yaklaşımı temsil eden düşünürlerden birisidir?
Doğru Cevap: B) Baha Tevfik
Batı İslâm dünyasında yetişen ilk Müslüman filozof olan, Endülüs’ün kuzeyindeki Sarakusta şehrinde muhtemelen 1077 yılında doğan, batıda Avempace ismi ile tanınan filozof aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: C) İbn Bâcce
İnsan dergisiyle beraber dönemin aydın dünyasında hümanist yaklaşımıyla büyük bir etki bırakan düşünür kimdir?
Doğru Cevap: C) Hilmi Ziya Ülken
Mehmed Âkif’in sağlığında yedi ayrı kitap halinde bazıları birkaç defa basılan, ölümünden sonra tek cilt olarak yayımlanan ve tamamı aruzla yazılmış külliyatının genel adı nedir?
Doğru Cevap: C) Safahât
Gazzâlî ile başlayıp İbn Rüşd ile devam eden tehâfüt geleneği yaklaşık iki yüz yıl kadar süren bir kesintiye uğradıktan sonra hangi Osmanlı padişahı ile yeniden başlamıştır?
Doğru Cevap: A) Fatih Sultan Mehmet
Sağlığında yedi ayrı kitap halinde bazıları birkaç defa basılan, ölümünden sonra tek cilt olarak yayımlanan ve tamamı aruzla yazılmış 11.240 mısralık 108 manzumeden ibaret genel adı Safahat olan eser kime aittir?
Doğru Cevap: E) Mehmet Akif Ersoy
Aşağıdakilerden hangisi İbn Rüşd'ün din-felsefe ilişkisine bakışını ifade edebilir?
Doğru Cevap: B) Din ile felsefe birbirinin süt kardeşidir