logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - İslam Düşünce Tarihi

Soru 1:

G.Cardano’nun  hangi eserinde Kindi’nin kendi devrine kadar gelip geçen dünyanın en meşhur oniki harikasından biri olduğunu zikredilir?

Soru 2:

İstek ve iradeye gerek kalmadan, çaba harcamadan, mantık ve matematik yöntemlere başvurmadan Allah'ın peygamberlerin temiz ruhlarını aydınlatmasıyla oluşan bilgi hangisidir?

Soru 3:

Tehâfüt geleneği içinde ikinci eseri yazan aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 4:

Gazzali ile başlayan tehafut geleneği hangi düşünüre kadar devam etmiştir?

Soru 5:

Aşağıdakilerden hangisi Müslüman düşünürlerin girdiği kategorilerdendir?

Soru 6:

İbn Rüşd’ün genel olarak bütün bir felsefe tarihini derinden etkileyen en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 7:

Aşağıdakilerden hangisi Hermenötik öğretinin son temsilcisidir?

Soru 8:

Aşağıdakilerden hangisi Meşşai filozoflarının hayvani nefs tasnifinde yer almaz?

Soru 9:

İbn Bacce Batı literatüründe ne şekilde anılır?

Soru 10:

İbn Haldun’a göre mülkün kaynağı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 11:

İlk Müslüman filozof ve bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 12:

Sultan Abdülhamid’in C. Afgânî’yi İstanbul’a davet etmesi hangi siyasi nedenle ilişkilidir?

Soru 13:

Aşağıdaki eserlerden hangisi İbn Rüşd’ün mantığa dair şerh yazdığı eserlerden biridir?

Soru 14:

Tecâribü'l-ümem isimli eser hangi düşünüre aittir?

Soru 15:

Aşağıdakilerden hangisi İslâm Milletinin içine düştüğü problemlerden biri değildir?

Soru 16:

Muhammed Abduh’un üzerinde düşündüğü en önemli mesele aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 17:

Aşağıdakilerden hangisi Farabi’nin Katalancaya çevrilen eseridir?

Soru 18:

Gazzali’nin felsefeye karşı en sert eleştirilerini dile getirdiği eseri hangisidir?

Soru 19:

Molla Lütfi’nin hangi eserinde, bilimleri tasnif etmesi ve onları tanımlamaya çalışması açısından hem klasik ilimler tasnif geleneğini sürdürür hem de yaşadığı dönemde ilim zihniyetini sergilenmektedir?

Soru 20:

“Şekilsiz madde” doktrini hangi filozofa aittir?