logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Estetik ve Sanat Felsefesi

Soru 1:

"Sanat daha çok bir edimdir. Yaratıcı, bilişsel ve tinsel bir edim" düşüncesini savunan düşünür kimdir?

Soru 2:

Tüm varlıkların nedeni olan Bir, ezeli ve ebedi, bölünmez, yetkin ve bütünlük sahibidir. Duyusal dünyanın güzellikleri varlıklarını sudûr yoluyla Bir’den alırlar. Bu güzellikler aynı zamanda Bir’e ulaşmak için aracı rol oynarlar. Yukarıdan verilen düşünceler hangi Antik Çağ filozofuna aittir?

Soru 3:

Orta Çağ İslam sanat ve estetik anlayışının genel özelliği tıpkı Hıristiyan Orta Çağ’ında olduğu gibi, aşağıda belirtilen hangi özellikleri taşımasıdır ? I-) Görkem II-) Ontolojik III-) Metafizik IV-) Dinî V-)  Ahlâkî

Soru 4:

Aşağıdaki düşünürlerden hangisi ideaların bilgisine ulaşmak için gerekli olan aracın derin düşünme ve sanat eserleri olduğunu savunmaktadır?

Soru 5:

“Güzellik, parlaklık ve ihtişama sahip her mevcûd, varlığı en mükemmel durumda olandır. İlk Olan’ın varlığı en mükemmel varlık olduğuna göre, onun güzelliği güzel olan her şeyin güzelliğinin üstündedir” diyen düşünür kimdir?

Soru 6:

Aşağıdakilerden hangisi Marksist sanat ve estetikçilerin ele aldığı sorunlardan biri değildir?

Soru 7:

Benedetto Croce’e göre “sanat bireyselin bilgisini verir”. Bu düşünceden yola çıkarak aşağıdakilerden hangisi çıkarsanabilir?

Soru 8:

"Eidola" nedir?

Soru 9:

Hangisi Marksist estetikçilerin Lukacs'ın düşüncesi ile ilgili yanlış bir ifadedir?

Soru 10:

Estetiğin felsefenin bir alt alanı olarak sistemli bir şekilde araştırılması  Baumgarten’in Aesthetica kitabının yayınlandığı hangi yüzyıla kadar gecikmiştir ?

Soru 11:

Diğer Romantik Dönem düşünürleri ile karşılaştırıldığında, felsefenin yeri konusunda en açık ve kesin ifadeler ile görüşlerini ortaya koyduğu kabul edilmiş; sanatı, felsefenin tek ve ebedi aracı olarak görmüş Romantik Dönem düşünürü aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 12:

İdeanın bilgisine ancak deha ile varılabileceğini savunan düşünür kimdir?

Soru 13:

"Bir’den ilkin Akıl taşar. Bir, güneş gibidir; akıl da ondan yayılan ışık. Akıl’dan da duyular dünyasını düzenleyen Ruh." Yukarıdaki cümleler sizce hangi düşünürün sanat anlayışını, güzel tanımlamasını yansıtmaktadır?

Soru 14:

Aşağıdakilerden hangi felsefi duruş ahlaki kategorilerin sanata uygulanmasının uygunsuz olduğu görüşündedir?

Soru 15:

Martin Heidegger'e göre, insan için tek belirli olan ölümlü olduğunu bilmesidir ve bu yüzden de insan, kendi varoluşsal varlığının farkına varmasında uyarıcı etkisi olan duygular içindedir. Aşağıdakilerden hangisi bu duygulardan biri değildir ?

Soru 16:

Aşağıdaki düşünürlerden hangisi Marksist eleştirel kuram içinde yer almaz ?

Soru 17:

Yarar İyi Doğru Basit Antik Çağ ve Orta Çağ estetik ve sanat kuramları göz önüne alındığında güzel kavramı yukarıdaki kavramlardan hangileriyle ilişkili olarak değerlendirilir?

Soru 18:

Heidegger sanat yapıtının kökenini hangi bakımdan ele almaktadır?

Soru 19:

Felsefe tarihinde ilk kez sistematik bir şekilde güzel nedir sorusuna kavramsal çözümlemeler öneren düşünür aşağıdakilerden  hangisidir?

Soru 20:

Sanatın etik değerlendirmesi genel olarak iki karşıt felsefi duruşu doğurmuştur: Ahlakçılık (moralizm)  karşıtı görüşlerden birisi hangisidir?