logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Siyaset Felsefesi 2

Soru 1:

" Thomas Kuhn’un kullandığı bir terim olarak “model/kavramsal çerçeve”, bilimcilerin bilim yapma etkinliği sırasında yolunu çizen bir rehber, ya da belirli bir dönemde bilimcilerin benimsedikleri “zihniyet” anlamlarına gelir. " Yukarıda tanımı verilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 2:

Birleştirici, bütünleştirici, tekleştirici gibi anlamlarda kullanılan, kökeni Latincedeki uno (bir) sözcüğüne dayana terim aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 3:

Tekkültürcülüğü toplumun tüm üyelerine dayatır ve politikalarını benimsemeye direnen azınlık unsurları üzerinde ya temel yaşam haklarını çeşitli biçimlerde tehdit ve gasp eden siyaset anlayışı hangisidir?

Soru 4:

Şövalye tarikatı Üniversite Manastır Ticaret yerleşimi Kilise İbadethane Yerleşim bölgeleri Yukarıdakilerden hangisi Avrupa topluluklarındaki coğrafi hareketliliğin artmasıyla ''nations'' kavramı  ülke ya da coğrafî bölge içinde yapılan ayrımlara karşılık gelecek biçimde kullanılmaya başlanmıştır?

Soru 5:

Ahlak kurallarını evrensel değerler biçimine sokmanın temel koşulu nedir ?

Soru 6:

I. Siyaset felsefesi özü itibariyle ideoloji yüklüdür. II. Siyaset felsefesi ideolojilerin devlet, birey ve toplum kavramlarına nasıl içerikler yüklediklerine bakarak onları sınıf­landırır. III. Kavramların tarihsel ve ideolojik olarak içerdikleri farklı anlamları, bize, güncel sorunları tartışmada farklı perspektif­lerden değerlendirilebilecek yeni olanakları sunmaktan uzaktır. Yukarıdaki ifadelerden hangisi veya hangileri doğrudur?

Soru 7:

Bir grup insanın ya da halkın kendi ırk, dil, din, değer dizileri ve kültürlerinin diğer halklarınkinden üstün olmasının doğru olduğunu ve değerlendirme ölçütleri koyası gerekenin üstün olan halk olması gerektiğini öne süren yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 8:

''Potada eritmek/eritme potası'' anlayışı hangi düşünceye zemin hazırlamak için ortaya atılmıştır?

Soru 9:

Günümüz dünya siyasî toplumunu meydana getiren ulus-devletler, “...kendini aşma(lı) ve kahramanca, uluslar-üstü düzeyde (bireylerinin) medenî haklarını kullanma kapasitesini yapılandırmak için girişimlerde bulunmalıdır” sözü kime aittir?

Soru 10:

Ulus-devlet aşağıdakilerden hangisinin ardından ortaya çıkmıştır?

Soru 11:

Jürgen Habermas (1929-)'a göre Avrupa ulus-devletleri hangi tarihsel olay sonucu soy ve dil birliği temelinden çok, yurttaşlık bilinci temeline dayalı bir sosyal devlet olma ve yurttaşlarının tümünün taleplerine kulak verme yolunu seçmiştir?

Soru 12:

I. Üniter olmaları II. Homojen bir etnik yapıya sahip olmaları III. Vatandaşlarının aynı dine mensup olmaları IV. Çoğulculuğu benimsemeleri Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri Ulus-Devletlerin ortak özellikleri arasında yer alır?

Soru 13:

Türkçedeki geçmişi “uruk” sözcüğüne kadar uzan kelime aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 14:

Homojen toplum saplantısından vazgeçmeyen -ya da vazgeçemeyen- ulus-devletler için, ciddi birer tehdit oluşturan tanımlar aşağıdakilerden hangidir?

Soru 15:

Ulus-devletin ortaya çıkışı ve dönüşümü ile ilgili aşağıdakilerden hangisinin doğru olduğu söylenebilir?

Soru 16:

Olan-olması gereken tartışması deneyci filozof ........... tarafından Is-ought question ifadesiyle dile getirilmiştir ve yüzyılımız etiğinin de hâlâ tartışma konularından birisidir. Yukarıdaki boşluğa hangi ismin getirilmesi doğrudur?

Soru 17:

ABD'de Afrika kökenli vatandaşlara ''zenci'' denmesinin yasaklanması aşağıdakilerden hangisinin önüne geçmek için atılmış bir adımdır?

Soru 18:

............ tek cinsten olma yerine çeşitliliğin, aynılık yerine farklılığın ve tek bir şey yerine çok sayıda şetin önemini vurgulayan, metafizik bakımındansa, evrenin birden hatta ikiden fazla indirgemeyen varlıktan meydana geldiğini savunan görüştür. Yukarıdaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

Soru 19:

Mutlak iktidarın kuramsal temellerini attığı söylenen "Prens" adlı eserin yazarı aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 20:

Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi ve Ebedî Barışa Doğru: Felsefî Bir Taslak başlıklı yazılar  kime aittir?