Ibn Sînâ’ya göre psikolojinin konusu seçeneklerden hangisidir?
Doğru Cevap!
Yanlış Cevap!
Doğru Cevap: A) Nefsin yapısı, niteliği ve güçleri
Seçeneklerden hangisi İbn Rüşd’e göre insanın varlık gayesidir?
Doğru Cevap: C) Aklını kullanarak nazari ve ameli yetkinliğe ulaşmak
Aşağıdakilerden hangisi Aristocu Meşşâilere karşı Eflâtuncu bir sistem geliştirmiş, aynı zamanda hermetik ve gnostik geleneklerden de beslenmiş felsefe ekolünün kurucu düşünürüdür?
Doğru Cevap: B) Şehâbeddin Sühreverdî
Fahreddin Râzî’nin kelâm-felsefe kaynaşmasını oluşturduğu eserleri aşağıdakilerden hangisinde bir arada verilmiştir?
Doğru Cevap: E) el-Mebâhisü’l-meşrıkiyye / el-Muhassal
Aşağıdakilerden Hangisi İbn Rüşd’ün ün kazandığı çalışma alanlarından değildir?
Doğru Cevap: D) Kelam
Taşköprülü-zâde en ünlü eserinde hangi önemli konulardan bahsetmiştir?
Doğru Cevap: E) Manevi mutluluk- yücelme
Gazzali'nin doğru ölçü olarak gördüğü disiplin hangisidir?
Doğru Cevap: E) Mantık
İbni Sina peygamberlerin sahip olduğu akla ne ad vermektedir?
Doğru Cevap: E) Kutsal akıl
Aşağıdakilerden hangisi İbni Sinanınnefsin istek gücü ile birleşmesinden oluşan ameli (pratik) akılın getirdiği davranış sonuçlarından biri değildir?
Doğru Cevap: A) Bilme
Fatih Sultan Mehmed’in kelâmcı ve sûfîler ile felsefecilerin görüşlerinin karşılaştırılması yönündeki talebi üzerine Molla Abdurrahman Câmî’nin genellikle sûfîler lehine değerlendirmeler içeren eseri aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: A) ed-Dürretü’l-fâhire
İbnül Arabi’nin Füsusul –hikem eserine şerh yazan kimdir?
Doğru Cevap: B) Davud-i Kayseri
İbn Rüşd hangi filozofun eserlerini yorumlamıştır?
Doğru Cevap: C) Aristoteles
Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı medreselerinde okutulan kitaplardan biri değildir?
Doğru Cevap: A) Tehâfüt’üt-tehâfüt
İbn Rüşd ‘e göre kaç tane varlık türü vardır?
Doğru Cevap: A) İki
Aşağıdaki isim ve unvanlardan hangisi İbn Rüşd’e ait değildir?
Doğru Cevap: C) Avicenna
Aşağıdakilerden hangisi ‘Zorunsuz varolan için doğru değildir?
Doğru Cevap: E) Basit varolandır.
Hangisi Filozofların Tutarsızlığı kitabında Gazzâlî’nin filozoflara ait olup da dînî ilkeler açısından tamamen geçersiz olduğunu düşündüğü görüşlerden biri değildir?
Doğru Cevap: B) Sebep-sonuç ilişkisi