logo
Daha önce çıkmış sorular ve yeni eklenen sınavlar! Hemen keşfetmeye başlayın.

Final Sınavı - Ortaçağ Felsefesi 1

Soru 1:

Thomas Aquinas'ın (Aquinolu Thomas) varlık anlayışına göre "zorunlu varlık" hangisidir?

Soru 2:

İbn Rüşdçüler, kendilerine model olarak kimi almaktaydılar?

Soru 3:

“Niyet” kavramı konusunda aşağıdaki görüşlerden hangisi Abelardus’a atfedilemez?

Soru 4:

Eriugena'nın Tanrı ve yaratılış anlayışı içinde Tanrı'nın nüfuz ve tarif edilemez bir varlık oluşuna sebep gösterilen özelliği aşağıdaki hangi kavramla ifade edilmiştir?

Soru 5:

Hangisi Sigerus' un Aristoteles' in  yapıtları üzerine yazdığı kitaplardandır?

Soru 6:

Aşağıdakilerden hangisi Francisco Suarez'in yapıtlarından biri değildir?

Soru 7:

Cusanus, neden gezegenlerin eliptik yörüngeleri olduğuna dair düşüncenin  babası sayılabilir?

Soru 8:

Aşağıdakilerden hangisi Boethius Dacus’un yapıtları arasında değildir?

Soru 9:

Rogerus Baco'nun düşüncelerini olumlu yönde etkileyen islam filozofu aşağıdakilerden hangisidir?

Soru 10:

Albertus Magnus'un Platon ve Aristoteles dışında hem etkilendiği hem de bazı fikirlerine karşı çıktığı filozof kimdir?

Soru 11:

Eriugena İncil kitabının hangi kısmı ile ilgili ilginç bir yorum yapmıştır?

Soru 12:

Bonaventura insani ruhu, “kendisinde varolan, hayatı, aklı ve özgürlüğü barındıran bir form” olarak anlamayı tercih etmiştir. Bonaventura’nın bu tarz bir anlatım ile amaçladığı şey nedir?

Soru 13:

Francisco Suarez neden bazı felsefe tarihi kitaplarında Renaissance (Rönesans) Skolastisizminin en önemli temsilcisi olarak tanıtılır?

Soru 14:

Ockham'a göre insan davranışlarının tek amacı nedir?

Soru 15:

Thomas Aquinas’ın “imgelem” anlayışı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

Soru 16:

Augustinus'un etik anlayışına göre her şeyi ve herkesi bir arada tutan, merkezdeki Tanrı'ya yönelten en önemli kavram nedir?

Soru 17:

İnsan, kendisi dışında varlıklarda ancak parça halinde ya da kısmen bulunan tüm kozmik ögelere, hep birden ve aynı anda sahiptir. Bu özelliğiyle o bir anlamda küçük bir kosmos gibidir. Aşağıdaki filozofların hangisi bu özelliği nedeniyle insana mikrokosmos, kainatın kendisine ise makrokosmos adını vermiştir?

Soru 18:

Schopenhauer'ın skolastisizmin gerçek bir giriş kitabı olarak adlandırdığı Disputationes Metaphysicae (Metafizik Tartışmaları)'nın yazarı kimdir?

Soru 19:

Hangisi Ockham' ın Tanrı için kullandığı ikinci türden ilahi sıfatlarından biri değildir?

Soru 20:

Augustinus’un hakikat anlayışı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?