Aşağıdakilerden hangisi Almanya’daki rejimin baskısından kaçan sanatçı ve mimarlardan Türkiye’ye gelen mimarlık eğitimi ve uygulamasında etkili olan mimarlardan biri Değildir?
Doğru Cevap!
Yanlış Cevap!
Doğru Cevap: C) Giulio Mongeri
Türkiye'de 1950’li yıllarda, “Uluslararası Üslup”, “Rasyonalizm” ya da “Fonksiyonalizm” diye adlandırılan eğilim, biçimlendirici bakımdan hâkim rol oynamıştır. Aşağıdaki mimarlardan hangisi bu eğilimi etkileyen isimlerden biri değildir?
Doğru Cevap: A) Bruno Taut
Modern mimarlık, 1927 sonrasında öncelikle kurum yapılarında aşağıdaki mimarlık üsluplarından hangisinin yerini almaya başlamıştır?
Doğru Cevap: A) Birinci Ulusal Mimarlık
Modern mimarlığın tüm ilkelerini bünyesinde toplayan ilk modern mimarlık yapısı aşağıdakilerden hangisisdir?
Doğru Cevap: D) Fagus Ayakkabı Fabrikası
Mengücekliler’den günümüze kalan en önemli eser, Dünya Kültür Mirası ilan edilen, 1229 tarihli, anıtsal yapı aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: A) Divriği Ulu Cami
Osmanlı klasik dönem külliyeleri için bir başlangıç denemesi olarak Yıldırım Beyazıt’ın Bursa’da yaptırdığı Yıldırım İmareti içinde hangisi bulunmamaktadır?
Doğru Cevap: C) Osmanlı konağı,
Aşağıdakilerden hangisi 1960 sonrası mimari arayışların ve tasarım çeşitliliğinin yoğun olduğu dönemde görülmemiştir?
Doğru Cevap: D) Batı’da bu dönemde Post-modern mimarlık ortaya çıkmıştır.
Avrupa modern mimarlık anlayışının ABD koşullarında yeniden yorumlanmasına ne denir?
Doğru Cevap: C) Uluslararası Üslup
Osmanlı mimarlığında Fransız Barok ve Neo-klasik tarzların bir dini yapıda uygulandığı ilk önemli örnek aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: D) Nur-u Osmaniye Camii
Aşağıdakilerden hangisi Sultan Abdülmecid tarafından yapılmıştır?
Doğru Cevap: A) Dolmabahçe Sarayı
Türklerin Anadolu'ya yerleşmeleri hangi yüzyıl ile başlamıştır?
Doğru Cevap: C) 11. Yüzyıl
Aşağıdakilerden hangisi Modern akıma bir tepki olarak ortaya çıkmıştır?
Doğru Cevap: D) İkinci ulusal mimarlık akımı
Aşağıdakilerden hangisi anıtsal Divriğ Ulu Camisinin plan şemasını anlatır. I. Anadolu Ortaçağ mimarisinin en özgün yapılarından biri olan bu külliye, birbirine bitişik iki yapıdan oluşmaktadır. II. Cami mihraba dik gelişen, çok ayaklı, mihrap önü kubbesi hem dışta hem de iç mekânda vurgulanmış, dikey ve yatay sahınların kesişme noktasında üstü açık bir ışıklık kubbesine sahiptir. III. Caminin taşıyıcı ayakları arasında kalan her birim farklı biçimde tonozlarla örtülüdür. IV. iki katlı, dört eyvanlı, avlulu Orta Asya geleneksel plan şemasına sahiptir. Kapalı avlunun üstü bir ışıklıkla açılmıştır. Tonoz üst örtülerinde, mihrabı ve minberinde görülen bezeme yetkinliği dört bir yanında bulunan taç kapılarında en yüksek noktaya ulaşır.
Doğru Cevap: D) I.II.III.IV.V
Aşağıdakilerden hangisi Fatih Sultan Mehmet tarafından yaptırılmıştır ve Topkapı Sarayı' nın ilk yapılarındandır?
Doğru Cevap: A) Hazine Dairesi
17. yüzyılın hemen başında, 1609-1617’de Sultan I. Ahmet tarafından Mimarbaşı Sedefkâr Mehmet Ağa’ya yaptırılan ve gerek bu yüzyılın gerekse Osmanlı İmparatorluğu’nun son anıtsal sultan camisi olan cami aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: B) Sultanahmet Camii
Aşağıdakilerden hangisi Mimar Tahir Ağa tarafından 1777 yılında yapılan ve barok bezemeleri ile dikkat çeken eserdir?
Doğru Cevap: D) Zeynep Sultan Camii
Müslüman toplumun ilk matbaası İbrahim Müteferrika tarafından hangi tarihte kurulmuştur?
Doğru Cevap: A) 1727
Aşağıdakilerden hangisi Birinci Ulusal Mimarlık döneminin özelliklerinden biri değildir?
Doğru Cevap: B) Sanayi üretimine dayanmaktadır.
Mimar Sinan’ın son eseri olarak tanımlanan ve Süleymaniye’den sonra yaptığı ikinci büyük külliye aşağıdakilerden hangisidir?
Doğru Cevap: D) Atik Valide Sultan Külliyesi
İstanbul Sheraton Oteli, hangi mimari üslubun, Türkiye’deki ilk örneği olmuştur?
Doğru Cevap: A) Organımsı Mimarlık